Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2010 12:01 - Не му е времето сега, но всъщост отдавна е късно
Автор: blondinkas4uk09 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 77134 Коментари: 9 Гласове:
6

Последна промяна: 25.05.2014 21:06


Съвсем скоро ще започне учебната година и преди учителите да са ни изненадали с поредните си претенции, искам да споделя някои свои размисли:
Това че децата знания няма да получат  е ясно, и учебниците са безумни, и образователната система, и най-вече учителите, защото ако имаш желание и способности да научиш някого на нещо, няма сила която да те спре. Дано поне по-малко да деморализират децата с личното си поведение:
- Да спрат да ги учат, че заплата може да се вземе, дори и нищо да не вършиш.
- Да спрат да демонстрират как се оцелява с лъжи, защото е жалко да кажеш на едно дете: "Знам как си изкарал тая оценка, тъп идиот", а когато родителят потърси отговорност за думите ти, да включваш в употреба закачливи интонацийки и манипулацийки...  "Ама аз му казах: Миличко, аз май, май се досещам как си изкарал тази оценка!"
- Да спрат да дават пример с действията си, че несправедливостта е нещо, с което трябва да се примиряваш...  Всички знаем за случаи, когато в класа има дете на неприлично известен и/или богат родител, как една дума срещу знатния наследник може да превърне казалия я ученик в заплаха за световния ред
- Да спрат да им показват, че може и цял живот да изкараш като нищожество и това ама никак да не те притеснява.

Жалки и дребни душици, които се разпознавате тук, помните ли какво беше това: Достойнство?
Не молете за обществено признание, заслужете си го!
С подобни екземпляри сред вас, училището е вредно за децата на България!



Тагове:   Отдавна,


Гласувай:
6



1. sestra - Еххееей, и казвате, че ще се върнете към професията...
17.08.2010 22:01
Събрали сте толкоз злоба, сякаш сте изучили не 3 като мен, а 33 свои деца. Първо - учители има всякакви, определяте ги по един и същи начин като вредни, ами идете им покажете като как да си вършат работата. Само вие не сте го направили още и само вие още не бяхте натоварили бедняшките им гърбове с вашите претенции. Влезте в час, постойте, помъчете се да преподавате, после влезте пак, и пак, и пак, и така 4 часа ви предлагам като начало, пък после ми разправяйте, че нищо не можело да ме спре да науча някого на нещо. А древната мъдрост говори друго: "Когато ученикът е готов, се появява учителят" Докато вие готвите децата или детето си по този начин да търси своите учители, то едва ли ще ги открие някога. Мислите ли, че ще го направите щастливо, като го изпълните с претенции, като срутите авторитета на учителя? Има различни конфликтни ситуации в училище, защото работим с хора, спокойно можете да ни сравните с миньорите, с тази разлика, че работата изисква друго облекло. Сред всички конфликти обаче най-тежки са тези с деца, които не ни вярват, защото родителите им са пускали грозни коментари в тяхно присъствие за нас. Най-добрите от нас се справяме и с тези ситуации, но знаете ли, отнема страшно много време и в крайна сметка губят децата, които наистина знаят точно защо са на училище.
цитирай
2. blondinkas4uk09 - Ще се върна към професията, когато ...
18.08.2010 10:07
Ще се върна към професията, когато почувствам, че наистина има какво да дам на обучаваните.
Колко деца съм изучила? Всъщност някои от тях все още изучавам: да кажем 5 - кои мои, кои на мъжа ми, кои - изцяло, кои - отчасти.
Да, учители има всякакви, но 95% са еднакви.
Защо наричате претенции желанието ми някой да си свърши работата поне задоволително? И да, определено искам да науча детето си/децата да си вършат работата с любов и добре и да имат претенции към другите да правят същото. Разбира се, не очаквам, това да ги направи щастливи.
Спокойно, нямам намерение да показвам на учителите как да си вършат работата. Не ми е интересно, а и няма да успея.
Бедняшки гърбове много в тази държава. Бедността не пречи да си човек.
Както стана ясно, в час съм влизала.
А за детето/децата, те вече откриват учителите си. Достатъчно пазих авторитета на учителите като цяло, вече смятам че е справедливо да пазя авторитета само на тези, които го заслужават.
Моля ви, нека децата не ви вярват, защото после ще им бъде много тежко да преживеят разочарованието.
А всъщност, защо децата трябва да са на училище? (Разбирам от вас, че има деца, които знаят, за съжаление - аз не...)
цитирай
3. sestra - Отговорът идва от думата "училище".
20.08.2010 21:02
Но щом още не знаете, ясно е защо сте задълбали в черногледство, граничещо с цинизъм. Ами на децата не им е лесно в училище, на кого му е било? Те имат нужда от това ние само да споделяме техните преживявания. Сега, да ви е страх от разочарованията им е все едно да ви е страх от дъжд и вятър. Също, по мои наблюдения, разочарования те имат предимно в приятелските си среди, а не към своите учители. Просто взаимоотношенията учител - ученик са много по-прагматични и не тъй близки. Да вярваш на учител не значи да му се довериш сляпо и това може да се покаже на детето без злоба към хората. Разбира е, съгласна съм, че не на всеки, но тези 95 % как ги изчислихте, не ми става ясно.
цитирай
4. blondinkas4uk09 - "Аз не знам" означава: ...
24.08.2010 13:40
"Аз не знам" означава: "Повече са загубите отколкото ползите от това да ходиш на училище в този му вид: без правила и без морал." От наблюденията ми в някои други европейски страни и не само, училището може да бъде наистина място, където се чувстваш добре и научаваш полезни неща. Защо българската образователна система, барабар с министрите, научните сътрудници, учителите и т.н. просто не се погледнат малко по-критично и не направят copy/paste на нещо по-добро, ако имат очи да го видят.
95% ги изчислих по ужасно сложна формула, която отгоре на всичко е и тайна.
Успех
цитирай
5. анонимен - подкрепям авторката
11.10.2012 08:01
подкрепям авторката.майка съм на първолачка и не съм съгласна с исказванията на учителите по адрес на родителите,нито с натоварената програма която имат,а най-вече с това ,ако детето е сбъркало да му късат листа и като се върне детето ми от училище и то само от 3 седмици учи да казва:"не искам на училище,там е гадно и учителката е гадна,само вика,къса листи и ни удря по главата като сме си забравили или загубили гумичка или молив".да не казвам и друго,че може да се познае горката женица тук и после да си го искара на детето ми,под "горката' имам предвид,че я съжалявам че не е добре,за мен учител трябва да си по призвание ,а не защото мама дава или че без много усилие си е взела изпитите.откакто тръгна първи клас,детето ми се отказа да става учителка-и слава богу.........:)
цитирай
6. анонимен - Здравей, Бло! :)
24.10.2012 19:29
Този път бях аз! :)
От 01:00 до 01:30 тази нощ, на 24-ти юли 2016 год. този ти постинг беше "прочетен" 10 000 пъти.

А по отношение на самия него, постингът...
Наскоро стана на въпрос за това, така, че Някой Ден...

Поздрави от "Бъдещето", Бло! :)

https://www.youtube.com/watch?v=vRSr1ZuzUB0
цитирай
7. absurdin - за българското образование
16.06.2013 13:25
съгласен съм, че учители трябва да бъдат хора с призвание и дарба за тази специфична професия, която изисква и личен пример, и много търпение, и ред други качества. може би авторката има право в някои отношения - не съм запознат в дълбочина с темата, обаче, според мен, проблемът в българското училище е друг и той също е засегнат частично в този пост. българското образование не е актуално на днешното време - то е остаряло и в него не е отразена съвременната действителност. защо се учат Ботев и Вазов едва в шести клас?? какво ти разбира едно дете на 12 години от турско иго, идеали, народни иззедници и т.н. На него му дай ай фони, смарт фони, компютър, любовни трепети, игри и тн. Или политическа история на България след Освобождението отново в този клас?? Алеко, поне до колкото помня, в осми клас? Както и някои чужди литературни произведения, които са от друго време. Сетих се и за романът "Тютюн" (аз съм пушач де и все пак)?? Пълно е с такива примери. То и нови класически произведения тъй или иначе няма, обаче един по-задълбочен поглед към цивилизацията на 20 век, която определя днешното време, не би бил излишен. Като финал, все пак по темата - мога да кажа, че любовта или омразата си към някои предмети дължа основно на учителите, които са ми преподавали. И все пак днес да си учител - трябва да е доста трудно, защото уважение към тази професия липсва и в обществото, и в децата. Поздрави
цитирай
8. unearthly - Голямо хранене е паднало, г-н Брюнет10 ;););)
14.04.2015 08:09
Голяма благотворителност по Великден сте извършили с г-жа Блондинка9 ;)
Честит Великден и на двама Ви, макар и с голямо закъснение и нека добрите дела Ви съпътстват винаги.
Поздрав.
Мона
цитирай
9. blondinkas4uk09 - Дам,
17.05.2015 13:23
първо правиме внушения, че имаме младо и красиво гадже, а след това казваме: "Ама, вие какво си помислихте, бре. Това е едно момиче, което...." :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blondinkas4uk09
Категория: Лични дневници
Прочетен: 525623
Постинги: 72
Коментари: 883
Гласове: 1302
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930